I hate brunst!

Arh, nu är hon brunstig igen min lilla surplutta.
Brunst + regn + dressyrgenomkörare = flopp

MEN döm av min förvåning. Efter att ha brottats i stallet med rykt, sadling och tränsning, klivit upp på ryggen, tagit emot lite pip och gnäll, skrittat fram och börjat trava, så går hon riktigit fint i mellanåt!!!!
Eller rätt mycket beroende på hur mycket jag orkade arbeta med benen.

Kikar på mina händer. Herregud vad jag håller dom ostilla. Hmm, kan man skriva så?? Ostilla.
Jag koncentrerade mig till tusen att ha dom alldeles stilla trots hennes fumlande ibland. När hon slappnat av riktigt gick det bra.

Körde mest enkla saker idag igen. Lika bra det så hon går bra i dom rörelserna. Körde exempelvis öppnor längs spåren osv. Svårt för öppnan då hon ställs åt vänster. Men nån lyckades vi få till.
Lite skänkelvigningar längs diagonalen. Satt fint idag men jag får se upp så jag inte böjer henne för mycket. Stäld ska hon bara bara.

Fina samlade galopper på volt och fyrkant. Höger var bäst idag. Skoj!

Pinsammaste var när en gammal klasskamrat kom dit. Skulle hämta en bil eller nåt. Såg han slängde ett öga mot ridbanan. Ja, det är pinsamt för han har ridit i hela sitt liv och är duktig och han såg säkert en masssa fel jag gjorde och tänkte fan vad kass hon är.......... bläää


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0