Dressyrpass med bomövningar idag

Idag blev det en genomkörare med inslag med bommar.
Tja vad ska jag säga??
Kändes rätt ok. Hade nog gått ännu bättre om jag orkat arbeta henne mer med benen, Hon hade nog hållt formen bättre. då.
Krävs MYCKET ben för att rida henne i form och jag är inte rätt person till det, men vi jobbar på det.

Travade en hel del över bommar. 5 st i följd varav varannan var lite upphöjd.
Hon trava fint över dem nästan var gång. FÖrsökte få henne att sänka huvudet lite över bommarna men nja.

Galloperade lite över markbomar. Gick väl sådär bra. Hon orkade inte riktigt med höger galoppen idag. Var nog ren lathet av oss båda för jag kände att hon kunde!! Blev lite väl stora kliv över bommarna ibland men ibland även bra.
I vänstervarvet gick det bättre.
Hon blev rätt trött efter galopperna.
Trvade henne i låg form med rätt låna tyglar för att avsluta. Kändes fin.
Skrittade och sen var vi klara.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0