Hoppövning

Idag letade jag hastigt fram en hoppövningen på http://www.jumpclub.se/ ´s hemsida.
Hade idétorka och jag ville inte göra något allt för avancerat då jag inte hade hjälpe idag.
Det blev i vart fall denna övning ---> http://www.jumpclub.se/evighetsovning/
 
Värmde upp i alla gångarter. Hon kändes ok. Kunde väl kört ännu mer övningar så som sidvärtrörelser osv men jag gjorde inte så mycket sånt idag. Hon kändes rätt mjuk!
 
Började rätt lågt. Eller oxern (5:e hindret) låg på 80 för visso. Tja, inte högt kanske, men det är där vi ligger nu.
Började med bommarna som hon skulle hoppa över... Varannan var ju sockerbitarna som vi brukar galoppera över så hon gjorde ju förvisso rätt... Som hon trodde.
Så jag fick tillslut hoppa av och lägga ner dom så dom inte var helt upphöjda.
 
Red ann i trav mot räcket med travbomen. Hade plankor där. Denna la jag upp på max 70 cm (tror jag). Det gick fint. 
Landade i rätt galopp alla gånger tror jag (höger). Lade en volt runt 3:e hindret (serien) i galopp då hon skulle få arbeta lite i högergaloppen med då övningen annars mest var i vänster.
Bröt sedan av på kortsidan och travade ann mot serien. Travbom in, kryss och sen 5,5 meter till en kryssoxer.
Här hoppade hon jättefint. Var perfekt avstånd och hon bjöd fint över oxern.
Denna hade jag på dryga 80 på slutet. Hade lätt gått att höja den lite till om jag velat.
 
Sen vänster galopp till ett räcke. Gick bra när jag hade det på 70 cm som uppvärmingshöjd.
Sen hoppade jag av och höjde samt satte dit Jessicas fina, jag vet inte vad jag ska kalla dom... se bil nedan...
Höjde till 80. Tväääärnit. Nej det var inte tvärnit. Det var typ bara stopp.
Inte ett dugg rädd eller brydd om hindret utan hon vara bara bekväm. Pallade inte. För jag tror nämligen att jag satt som jag skulle. Jag ver verkligen koncentrerad!
Lade ner översta bommen och lånade Evelinas pisk. Stannade en gång till, men sen jädrar drev jag på henne och hon hoppade sen fint.
Höjde igen och sen hoppade hon fint. Fick driva på henne en del bara.
 
Sen till det sista hindret. En oxer på diagonalen rätt snävt. Första skuttet vet jag inte riktigit hur det blev. Hon hoppade alla fall och jag satt kvar... Hehe.
Sen hoppade hon det bra och klarade det snäva bra!!
 
Är nöjd med henne. Hon höll sig lugn och var reglerbar. Hon lyssnade på mina hjälper och var rak och fin i serien.
 
Får vara nöjd.
 
Mätte sen och såg att räcket hon tillslut hoppa fint låg på dryga 90.
 
Snart är vi där ;-)
 
Äsch ger upp. Lyckas inte ladda upp mer bilder.
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0