Läbbig gubbe

Idag när jag skulle till stallet så går jag alltid ner i källaren för jag har mina skor osv i förrådet.
Då står det en gubbe vid tvättstugan som ska tvätta.
Nyckeln är borta. Det var den på morgonen med när jag skulle ta den.
 
Han påminner oerhört mycket om några av "mina" boende så jag förstod ju direkt hur jag skulle "ta" honom.
Jag ringde upp C's mamma som har hand om husen.
Hon skulle höra sig för.
 
Jag går till förrådet och jag hör att han följer efter. Skyndar mig som bara den för att få på mig skorna. Hinner ut från mitt förråd men inte från förrådrummet. "Jaha är det här du har ditt förråd". Stänger och låser skitfort.
Sen öppnar han ett tomt förråd och säger det är hans. Men där var inga saker så det var ju inte sa han sen.... Slingrar mig förbi och säger att jag ska stänga nu.
 
Lite småläbbigt på mindre ytor men jag överlevde. Han är nog inte farlig, men man vet ju aldrig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0