Hoppade igår körde idag

Hoppade tokfian igår. 
Det gick jättebra.
Körde övning med kavaletti, 13 meter i mellan = 3 galoppsprång.
Galoppbom innan första kavalettin. Gick jättebra när hon förstod hur hon skulle göra dvs, INTE rusa i mellan hinderna.
Fick ta tag i henne reält så hon stannade efter vi hoppat dessa två, fick även stoppa henne i mellan hinderna för hon skulle fatta. Men det gav resultat och hon hoppade in fint och det fick plats 3 fina språng i mellan.
Övade bara detta med höger galoppen då hon har haft bekymmer och hitta avsprångspunkten med den samt landa i den.
 
Hoppade ett räcke med vänstergaloppen. Även här med galoppbom innan. Den lägger jag på tre meter. Fungerar utmärkt för henne.
Det härliga var att igår kunde jag verkligen rida ann mot hindret. Jag kunde hålla om henne och driva samtidigt som jag höll henne "samlad" i handen. Hon har annars gärna stannat annars. Har behövt ha full fart.
Men igår gick det superbra! Så nöjd och avstampen blev jättebra.
Hoppade väl bara 80-85 nåt sånt på räcket.
 
 
Idag körde vi en joggingtur kring Graveboda.
Joggade hela rundan vilket gick bra. Var en aning spänd där hon varit rädd ett tag nu, men gick fram alla fall även om huvudet var högt upp i himelen och hon var spänd som en fiolsträng.
Hon blev inte trött och hon var som vanligt väldigt snäll att köra.
Jag höll dock på att frysa ihjäl.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0