Tränat lite i Tosthult

Körde till Tosthult med Evve idag.
Satte fram hinder och tänkte öva precis som hos Frida.
Jessicas häst var helt galen. ELler ja, hon var arg som ett bi när vi red förbi. En gång gjorde hon utfall.
En gång tvänitade Evve, reste sig och skrek.
Werona vägrade att flytta på sig. Hon brunstade.
Sen kom Hanna och gav henne lite mat. Då blev det lite lugnare.
Evve var rätt taggad även idag.
Det blåste en hel del så lite ryck hit o dit var det.
Första galoppen bestod mest av bockningar.....
Sen lugna hon sig.
Vi gjorde övningarna vilka gick ganska bra. Nu satt jag väl inte lika mycket i fältsist dock.
Galoppövningarna var lite värre.
Hon taggar som bara den och drar gärna gärnet.
Att sakta av och trava äver bommar på mitten av en åttvolt var inte lätt. Efter bommarna var det gärna fullfräs om Evve fått bestämma.
Usch hon var så hård i munnen idag och jag i min hand.
Efter ett tag så lugna hon sig även med denna galoppövning.
DOm ensamma markbommarna på kortsidan skulle hon hoppa över idag. Det skötte hon så fint hos Frida annars. Men det blev bättre det med när hon lugnade ner sig.
Hade även ställt ut två sockerbitshinder på långsidan med ca 17 meter i mellan. Övningen här gick ju ut på antingen trav över, skritt och sen trav och sen över det sista eller galopp, hopp, trav, galopp och hopp.
Ja, trav o skritt gick rätt bra. Galoppen och traven begrep hon tillslut också.
Jag avslutade med att bygga upp ett hinder av bommarna på åttvolten. Ett väldigt enkelt sådant. Kryss + en bom över. Ca 60 cm (tror jag). Detta hoppade jag en varsin gång i vart varv bara för att känna på henne. Sen fick det vara nog för denna gång.
Ja vi får se hur jag lägger upp träningen för henne resterande dagar OM jag ska var med på Pay and Jumpen. Jessica skulle jobba. Hon har ju annars bra koll på hur det fungerar på en "tävlning" och hon hade varit bra att ha med. Men om någon annan vill följa med så får ni HEMSKT gärna göra det. Det löser sig alltid där med allt.
Framridning och framhoppning.
Bilder:

Kommentarer
Postat av: Jessica

Ser ut som du fick mysigt väder när du tränade iallafall! :)

Ja usch stackars Werona, hon kan bli riktigt hemsk när hon brunstar..

2012-03-08 @ 10:03:07
URL: http://jjumping.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0