Storm

Idag har det blåst som attans ute.
Jag kunde inte sova efter jobbet. Dels pga stormen + att jag frös trots två täcken och raggsockar.
Lyckades väl somna tillslut ändå o sov till ett eller nåt.
Gick ut och kikade till ett litet lamm sen tog jag in Evve och fixade i ordning henne.
Tog mig en runda i skogen. Förväntade mig en spänd och tittig häst pga vädret. Men nej, hon var inte tittig och rädd för allt.
Där emot var hon väldigt pigg och verkade glad.
Hon travade på som bara den. Blev mest trav och lite galopp.
Tanken var att jag skulle skrittat henne igår men det hans inte med.
Imorgon är det första dressyrpasset för Birgitta. Äntligen!!
Birgitta har säkert en plan för oss alla, men jag vill gärna arbeta med hennes galopp vilket jag ska prata med henne om imorgon. Får jag ordning på den kan vi kanske börja tävla riktigt i hoppning sen, på lite högre höjder.
Återkommer imorgon efter träningspasset :-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0