Pay and jump - Idag

Idag var det då dags för pay & jump i Älmhult.
Jag hade anmält mig till 70 cm.
Framme så var hon lugn. Jag var rätt tidig för säkerhetsskull.
Gick banan. Det var lite trångt till 2:an men det skulle nog gå bra.
När jag skulle rida fram så var det inte som jag tänkt mig.
Det fanns möjlighet att rida fram på en ridbana utanför ridhusen. Det gjorde alla andra också.
Evve var överladdad redan från början.
Trippade fram och fjöntade sig.
När jag sen skulle börja galoppera var vi nog dagens snackis. Hon bocka jädra i den. Det var inte många steg som hon galopperade normalt till en början.
Fick nöta på ett bra tag innan hon lugnade sig.
Varje gång jag skulle fatta galoppn var hon tvungen att bocka.
Sen stod jag och pratade med en av ridlärarna som jag känner. Dp plötsligt börjar hon ställa sig på bakbenen. Något hon aldrig gjort tidigare.
Ja jag vet inte vad det var med henne. Hon verkade väldigt glad alla fall för hon gjorde ju ändå allt jag bad om.
Jag blev alla fall lite till nervös när jag skulle in på framhoppningen.
Men där inne så var hon helt normal. Lugn och fin och hoppade alla hinderna bra.
Hoppade några språng sen tog jag ut henne igen. Var så rörigt i det ridhuset.
När det var vår tur så bad jag till gud att hon INTE skulle börja bocka när jag fattade galopp. Men hon höll sig i skinnet.
Klarade det trånga utrymmet till tvåan bra. Kom till hinder 3. UPS. En grind, en grön sådan med loggor. (var ingen grind när jag gick banan, dom höjde sen o satte dit den). Men inga bekymmer. Evve seglade över den med utan att titta något extra på den. Mamma sa att många hade vägrat på den.
Hon lyssnade på mina förhållningar mellan hindern (minns alla fall att jag höll igen till näst sista). Fast hon råkade tapppa galoppen när jag höll för mycket. Men hon hoppade ändå fast det blev lite fel nån gång.
Landade i lite knasiga galopper ibland men redde ut det fint.
Vi var felfria och Evve var riktigt duktig inne på banan!
70 cm kändes faktiskt riktigt lågt idag. Nästa gång avancerar vi kanske ;-)
Har väst under jackan där av jag ser extra tjock ut.
Blicken blicken blicken...
Tvåan.
Ja det är 70 cm. Ser ut som 30...  Detta var hinder 3 föresten som hade blitt en liten "grind" med loggor.

Kommentarer
Postat av: Jessica

Vilken snygg "outfit" ni hade! :)

2012-03-19 @ 09:30:04
URL: http://jjumping.blogg.se/
Postat av: Jessica

Haha neejdå, på kläder har jag inget emot pastellfärger för det använder jag själv - sålänge det inte är typ en pastellblå tävlingskavaj.. Och sen hade jag inte kunnat ha pastellfärgade benskydd och sånt, men tycker det är lite gulligt på ponnyer även om jag inte skulle säga det högt ;) Werona var faktiskt lugn idag, till skillnad från hästarna i grabb-hagen..!

2012-03-19 @ 21:11:42
URL: http://www.nattstad.se/frökenbrunett

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0