Påhälsning av den dåliga sidan...

Igår blåste det en aning. Vet inte om det var det som gjorde det.
Men Evve tog idag fram sin dåliga sida :-(
Skulle rida ett dressyrpass.
Hon hade sina ryck i början och blev sådär överdrivet rädd för allt och bara hoppa upp o ner på stället.
Tog en stund att övertyga henne om att hålla sig lugn.
När vi efter uppvärmning skulle gå till arbetstrav var den oerhört stirrig till att börja med. Bara jag tog i tyglarna så blev det ryck ryck ryck ryck och så minikorta steg. Enerverande eller vad.
Fick trava in henne på volt efter volt.
Tillslut slappna hon av, steget längdes.
Hon var riktigt fin när vi arbetade. Körde rätt mycket övergångar från trav till skritt på volter. Skrittade på öppna delen. Skritten var hetsig till en början. Nötte på tills hon var lugn även här.
När vi kört detta i båda varven körde vi öppnor och tillsammans med det ökningar i traven.
Kändes bra även om hon stimmade upp sig lite i högervarvet och öppnorna.
Mot slutet körde vi lite galopp. Var rätt stark idag. Hon fick nog inte riktigt med fäste.
Höger var bättre än vänster.
Nu blir det bara ridning idag med till eftermiddagen. FÅr bli en tur i skogen. Imorgon drar jag till Malmö och stannar till söndag. Om jag bara kunde hinna med att rida då!
Evve fick vara inne inatt då jag såg att hon var rätt orolig ute i hagen pga blåsten. Skulle ju bli regn inatt med.
Annars har hon fått gå ute nu några dagar. Hon har ju fått riktigt sällskap nu av kossorna som fått komma ut i en hage precis brevid.
Nu har vi föresten fått 21 lamm. Kan möjligtvis ha kommit några till i natt. Inte många kvar nu.
Igår kom också oväntat den nästsista kalven.
Skulle kika till fåren då jag tyckte en kossa låg konstigt. Kikade och där låg hon med halva kalven ute. Trodde den hade fastnat, men nej tack o lov.
Den var så pigg så pigg, kom på benen och tuttade fort.
En kvar nu bara. Min favvokossa - 1100. Tamast av alla kossorna. Och finast :-)
Hej hopp

Kommentarer
Postat av: Jessica

Fasen vad lustigt, Werona brukar alltid vara odräglig att rida när det blåser men igår var hon jättemjuk och avslappnad trots att det var nästintill storm :) Men hon funkar bra på det bettet va? Har äntligen hittat ett eggbett i rätt storlek till Werona..

2012-03-29 @ 06:32:08
URL: http://jjumping.blogg.se/
Postat av: tova bengtsson

Åh vad roligt att vinna såna skydd!;) Men de är jättebra, och jag har inte varit med om att de skaver, men har hört från andra!:)

2012-03-29 @ 08:22:39
URL: http://korsningsponny.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0