Ovänner....

Idag skulle vi ju hopptränat men som sagt så var det lite hårt på Fridas gruspadock så vi får ta det en annan dag.
Jag ska nog åka till Tosthult imorgon och lägga upp samma övningar som Frida gjorde med mig på deras ridbana.
Jag och Evve tänkte ta ett dressyrpass här hemma. Eller jag tänkte det alla fall. Började med att vi skulle skritta fram om grushålan. Evve börjar genst överdrivet bli rädd på samma ställe som hon alltid blir lite orolig när vi går på det hållet. Idag var hon dock tvungen att överdriva.
Sen var hon totalt toppad och kunde inte skritta normalt.
Vi gick fram o tillbaka tills hon gick lugnt.
Väl inne på åkern där vi skulle träna vet jag inte vad som slog slint i huvudet på henne. Lyssnade inte ett dugg på mig och gjorde allt för att komma undan min hand.
Stimmade nåt så in i!
Jag röt upp med henne ett par gånger och snart lugnade hon sig så det alla fall gick att arbeta henne nåt sånär.
Men så fort jag skulle byta hand där jag höll spöet höll hon på att gå i taket. Herregud alltså.
Detta fick jag öva på ett tag så hon skulle fatta att jag gjorde så ibland.
Vad var det med henne????
Vi travade mest volter med lite övergångar.
Försökte hålla henne LUGN.
Gjorde några skänkelvigningar.
Sen testade jag så galopperna fungerade och det gjorde dom. Sen var hon ju förståss toppad igen.
Fick trava tills hon lugnade sig. Sen fick det vara nog för dagen.
Suck o stön.
Det var längesen med dressyr.
Ska bli spännande och se om det överhuvudtaget går och rida henne imorgon i Tosthult.
Älskar ändå min lilla häst, även om vissa dagar går helt tokigt.
Vi avslutade som vänner alla fall. I vart fall från mitt håll!
Föresten, det är p&j i Osby den 17. Vill vara med. Vill Evve tros?
Bjuder på bilder från dagen efter ridpasset.
Hon är och förblir hög i bakkärran! Långa bakben att hålla reda på!
Föresten, jag ska försöka banta henne lite. Har börjat väga höet och ger lite mindre kraftfoder. Liiiiite smalare kan hon bli!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0