Nytt bett

Red inte något i går då jag var i Växjö hela dagen hos min kära vän Nicole.
Där emot red jag i fredags och jon var nästan lika tosig när jag satte igång som gången innan.
Red eller tänkte att jag skulle rida lite dressyr.... Gick inte så bra.....
Där emot igår så köpte jag ett nytt bett då hon är rätt stark och blir rätt jobbig när hon blir het.
Var ute efter nån form av kopparbett typ med rullar.
Dom avrådde mig att köpa det för det brukade lossna små flisor av dom med rullar och känsliga hästar uppmärksammade detta.
Tänkte att det passar nog inte Evve då.
Stod ett tag och kollade på ett tredelat.... Provade ju det en gång när hon var liten men hon blev så himla orolig i munnen.
Detta bett såg ändå så bra ut och det var fasta ringar så jag chansade och köpte det.
Provade att rida på det idag. Hon kändes riktigt fin!
Även idag tänkte jag prova att rida lite dressyr. Idag gick det bra. Hon var pigg men inget stimmande.
Körde lite galoppövingar. Hon brukar bli rätt stark i dom, men hon funkade riktigt bra på bettet. Ingen oro över det alls.
Skööönt!
Har även ägnat dagen att vara barnmorska till två små lamm. En flicka o en pojk bidde de!
Bilder från dagen:
Inköpen till Evve i Växjö.
Bettet - märke??? SLängde lappen och hittade den inte igen :-)
Äntligen hittade jag et rättså snyggt ridtäcke att ha OM jag skulle få för mig att tävla nån gång och det är kallt och regnigt.
Mark Todd

Kommentarer
Postat av: Jessica

Ett sånt eggbett i strl. 14cm har jag letat efter i över ett år, hittar inte det någonstans!

Skönt att hon funkar bra på det, det brukar tydligen kallas "unghästbett" för det är väldigt snällt och ligger still i munnen :)

2012-03-11 @ 16:36:28
URL: http://jjumping.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0