Min häst har 3 personligheter :-)

Har varit ute och ridit en sväng på Evve idag.
Hon var så lugn och avslappnad idag.
Idag blev det jogging. Ställde in runkeepern och rundan var visst en mil lång :-)
Skrittade lite där det inte gick att trava.
Tog några korta galopper och det var härligt, Evve låg inte på nån ting även idag. Vad har hänt?
Angående personligheter.
Jag har kommit fram till att Evve har tre sidor. 2 av det goda och 1 av det dåliga...
1. Hennes lugna avslappnade sätt. Det är inte varje dag jag kan rida ut och kunna låta henne gå med långa tyglar ibland. Hon slappnar av och söker sig neråt utan några bekymmer. Traven är lugn och fin och allt är bara så härligt.
2. En laddad häst redan från start. Trippar iväg och fjöntar sig. Stutsar fram när vi ska börja trava. Bockar och har sig vid galopp. Slänger med huvudet, ligger på lite väl mycket.
Men det verkar ändå som om livet leker.
3. Denna sida såg jag allt för mycket av i vintras när det var som kallast. Hon satte sig helt och hållet på tvären. Var arg för minsta lilla. Spände sig och var rädd för allt möjligt. Kunde fara och flyga åt sidorna och inte vilja göra nåt mer än att rusa.
USCH! Jag är så glad att hon kom över detta. Vet inte vad det var med henne. Hoppas det dröjer tills detta beteende kommer igen. Hälst aldrig.
Tog några bilder alla fall.
Spanar in fåren
Vill ha en morot!
En som vill kela

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0