Hoppträning igen, inför pay & jump på lördag

Hej hej hallå bloggen ;-)
Idag var hovslagaren på besök och fixade i ordning Evves fötter. Så nu har hon "sommarskor" på sig.
Brunstig och glad var hon också.
Då har var detta bävade jag för att åka med henne till Frida idag.
Men det var inga bekymmer.
Åkte till Kyrkhult direkt efter skoningen på morgonen.
Fortsatta lydnadsövningar. Det gick rätt bra men hon stimmar ju upp sig lite i mellan åt. Dock lyssnade hon förvånansvärt bra och drog inte iväg med mig som hon gärna velat innan, utan saktade in när jag bad om det. Blev kanske inte skritt när det skulle vara det eller trav utan det kunde vara galopp i skritt fart, men hon lyssnade alla fall.
Sen var jag själv lite förvirrad ibland och då tappade vi all fokus. Jag avbröt då och gjorde om övningarna.
Jag skulle ju åter igen träna lite fältsits. När jag tappar balansen stör jag Evve och hon börjar flänga lite med huvudet.
Frida frågade även vad jag ville göra idag förutom hennes planerade övningar, om jag hade önskemål. Jag ville gärna prova att hoppa några språng på den höga höjden 70 cm eftersom jag har tankar om P o J i helgen i Älmhult. Minimihöjden ligger på 70 cm.
Vi avslutade med detta.
Två hinder på raken med ca tre galoppsprång i mellan.
Blev lite sanbbt igenom dom första sprången (vi höll oss i det svåra varvet dvs höger). Sen skärpte jag till mig själv och tog verkligen ner henne i mellan hindren. Då fick hon bättre plats och det kändes riktigt bra. Positivt att Evve även lyssnade på detta.
Skönt att övningarna gjort lite nytta alla redan!
Så det blir nog Älmhult på lördag. Har frågat lite om det är nån som kan tänkas komma och hjälpa mig och hålla mig lite sällskap.
TOg två bilder idag men pallar inte lägga in dom nu! :-)
Hej hopp

Kommentarer
Postat av: Gullan86

Hoppas det kommer gå bra på lördag du får ha någon som fotar:)



svar:

ja min sadel ser minst sagt speciell ut men SÅ skön den är och superbra:)

Den är bomlöst men har flyttbara paneler undertill så behövs ingen padd.

Sätet är t.o.m ställbart från 16tum-18tum jag har på ca 16tum därför ser bakvalvet så högt ut för att lite av den överblivna sitsen sticker upp men jag tycker om djupt säte och sitta stadigt så älskar sadeln:).

2012-03-13 @ 08:53:38
URL: http://gullan86.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0