Galopperat lite idag

Idag hade jag bestämt mig för att låta Evve galoppera av sig lite. Ja under kontrollerade former dock.
Hon var laddad redan från början. Men hon höll sig rätt så bra i skinnet ändå.
Tog ett annat håll till galoppsträckan för att hon eventuellt skulle lugna sig.
Lät henne springa två omgångar i vardera galopp.
Hon blev inte så trött. Det gick inte så fort då jag är rädd om hennes ben. Evve gillade inte att jag höll i henne så i början försökte hon komma undan min hand med att lägga huvudet på snedden. Lite irriterande.
Korrigarade henne med skänkel och händer.
Hon bockade i vart fall inte idag :-)
Imorgon ska hon bara få komma ut och skritta. Sen ska jag smörja alla saker och packa till lördag.
Ska bli spännande, men det hade ju vatt bra om nån hade följt med mig dit. Men vi ska nog reda ut det.
Ska ringa och höra mig för lite imorgon om exakta tider, parkering osv.
Allt för idag :-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0