För att vara på den "säkra sidan"

Idag har det återigen varit kanonväder.
När jag vaknade gick jag ut och sprang.
Sedan plockade jag fram lite hinder. Det är hyfsat torrt på åkern där jag brukar hoppa så jag vågade mig på det.
Satte upp två hinder på en linje och skulle träna lite där. Men det gick lite för fort och jag vågade inte ta för mycket i henne efter hindret för jag var rädd att hon skulle halka.
Så jag hoppade dom bara en och en lite grann.
Det var inga höga hinder. Bara små kryss.
När jag värmt upp på dom hoppade jag lite på ett 70 cm rättuppstående.
Hon blev rätt pigg men var kontrollerbar.
Höjde det till 80. Hon var lite "lat" så hon rev dom första två srpången.
Sen försökte jag få henne lite mer koncentrerad och det hjälpte och hon hoppade det fint i båda varven.
Så nu har vi hoppat 80 cm så då blir ju 70 lätt som en plätt på lördag ;-)
Avslutade med att hoppa små kryss.
Evve njöt i solen när jag ryktade henne. Fäller reält nu men min furminator är perfekt!!!!
Imorgon ska vi nog ut i skogen och galoppera. På fredag blir det bara skritt och på lördag gäller det :-)
Bild från i måndags hos Frida
VÅR!
Omumbärlig!
Om man inte vet att hästar är tunga så är det nog inte så farligt att lägga sig här!
Japp hela 80 cm är detta! Tro det eller ej. Hmm, måla bommar kanske?
Bonusbild :-D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0