Dressyrsadel införskaffad!

Så då har man köpt en dressyrsadel då.
Blev den i Osby. Från sidan och vad jag kunde se fram o bak i från såg den ut att passa perfekt.
Igår provade jag att rida i den för första gången.
Den var helt underbar.
Knakade lite pga dom påsydda extra stöden.
Lite ovanligt att sitta i en dressyrsadel.
Men vilka gångarter hon fick. Hon kändes annorlunda och hon kom fort ner i form. Jag har nog inte känt henne på det viset innan.
Ska bli spännande och se vad Birgitta säger på tisdag. Tänk om ho nsäger att den inte passar?!?!?!
Det är alla fall en Kieffer Lech DL
Idag har jag varit i Kyrkhult igen hos Frida.
Evve var till en början rätt slö. Men skenet bedrog. Hon blev rätt pigg när bomövningarna påbörjades. Så det var bara att nöta på tills hon blev lugn vilket hon blev.
En hel del balansövningar för min del och en hel del olika lydnadslvningar för Evve.
Vi avslutade med att prova på att hoppa en 5,5:are eller vad Frida nu kallade det för.
I vart fall ett lätt kryss och sen 5,5 meter efter dvs ett galoppsprång, så satte hon upp en liten oxer.
Styrketräning för hästen bland annat.
Blev något lustigt hopp då hon inte hoppade av riktigt på krysset (trots hjälpbom) så det blev lite knas i mellan, men hoppade gjorde hon i alla fall.
Vi rättade till felen och sen gick det bra.
Frida är jätteduktig och förklarar precis allt och varför det är si och så.
Hon är realist och tänker mycket klarsint. Hon målar upp tänkbara senarion och utifrån dom kan hon sedan förvänta sig vad som kan komma att hända.
Hon ser inte en lösning på saker och ting utan hon ser många.
Tänk om man varit som henne. Vilket tålamod hon har.
Besök hennes hemsida http://www.joyriding.se/

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0