Det behövs dressyrträning nu!

Har inte ridit nån vettig dressyr sen snön försvann.
Red ju på åkern då.
Det börjar kännas av på damen nu.
Något stel i mun, nacke och hals och allmänt tjurig och något olydig. Ja, inte värre än vad hon har vatt.
Men jag tror det beror på att hon inte tränats riktigt i markarbete utan mest travat rakt fram.
Idag försökte jag jobba henne längs vägen, vilket hon inte gillade.
Nästan hemma styrde jag ut på en åker och red lite volter. Hon mjuknade upp snabbt och gick rätt fint och så lyssnade hon också.
Sen var hon rätt mjuk resten av vägen hem.
Jag vill dissa trimkniven jag köpte.
Värdelös.
Någon får gärna komma hit och hjälpa mig göra i ordning Evves man. Tunna ut det!
Imorgon blir det hoppträning för Frida. Ska klämma in det på morgonen, sen hem och hitta på nåt och sen ska jag jobba kväll!
Nu ska kah åka och hämta ut ett paket!
Vad kan det vara tros?
Hej hopp

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0