Då var första dressyrpasset avklarat!!

Äntligen är vi igång igen!
Birgitta har tagit sig upp till Tosthul och håller nu lektioner för mer folk än någonsin!
Idag red jag ensam. Evve var laddad när jag skrittade fram. Hon var för följd av lilla Aragon som troget följde oss längs vägen när vi red där fram o tillbaka tills det var vår tur att entra ridbanan.
Aragon är en snart(??) ettårig islandshingst. Det är Evelinas lilla polle saintinhell.blogg.se. Hur söt som helst är han.
Evve var lite busig när vi kom in på ridbanan. Birgitta säger alltid att hon är så söt så söt. Hon har ett rätt sött feminint huvud faktiskt.
När Evve varvat ner kändes hon riktigt bra med en gång.
Hon hade lätt att forma sig och göra det jag bad om. Idag övade vi på skänkelvigningar och öppnor. Rörelsen åt höger är krabbig alltså och det är lätt att böja henne för mycket. Men det blev rätt bra tillslut ändå.
Det är bara att jobba på.
När det var dags att galoppera höll jag mina tummar att hon skulle vara lugn.
Evve fattade galopp så fort jag bad om det. Otroligt, hon låg inte på ett dugg på bettet utan jag kunde arbeta henne precis som jag ville. Gissa om detta var skönt och även förvånande.
Fick påminna henne lite så hon inte tappade galoppen bara. Men jag var såååå nöjd med det idag!
När vi var klara provade vi Jessicas dressyrsadel på Evve. Den passade. Jag ska se om jag kan hitta nån begagnad dressyrsadel nu under våren.
hej hopp socker topp

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0