Bettet eller?

Red Evve en runda om Allamåla + till Gerd. Ca 1 mil blir det sammanlagt.
Hade ett vanligt tränsbett, tvådelat med lösa ringar idag.
Brukar rida på ett eggbett med ganska små ringar.
Hon kändes inte alls bra i munnen. Har ridit på detta bett någon gång förr och hon har inte kännst bra.
Nu var hon rättså på tårna ibland under turen också, det blåste lite granna men det är hon ju van vid.
Nej munnen var orolig.
När vi skulle galoppera försökte hon slita sig loss. Hoppade och studsade och var inte alls harmonsik. Jag blev lite irriterad och då galopperade hon alla fall redigt sen.
Ska rida imorgon på vanliga bettet och se om det är nån skillnad.
Håller tummarna.
Denna bettdjungel.
Finns ju tusen olika att välja på, kombinationer, material mm.
Personligen så har jag sprungit om Häradsbäck idag. Gick väldigt lätt eftersom jag igår käkade kladdkaka, äppelkaka, grädde och ballerinacooki + grädde. Hmm, vilken kombo...
Ja, frossade gjorde jag alla fall. Detta gav energi till enkel löpning alla fall.
Svettades dessutom på natten, usch. Gör alltid det om jag ätit för mycket socker på kvällen. HEMSKT!
Hade lite smått ångerst eftersom det var fredag idag. Har ju det som den dagen i veckan jag ska väga mig!
Funderade på at skjuta upp det till söndag. Men NEJ har jag bestämt en dag så ska den hållas punt slut.
Har inte blitt så hård träning denna veckan, bara vatt på gymmet 1 gång. Ok sprungit dom övriga dagarna, så det var med vemod jag asade fram vågen.
Men VAD? Den stannade på ............!
Jag blev rätt förvånad! Och GLAD framför allt!
Nu är det inte många kg kvar tills jag nåt mitt mål. Kommer gå segt nu då det samtidigt bildas lite muskler (hoppas jag).
Men ytterligare ett delmål är avklarat nu!
Ja nu ikväll innan jobb hade jag lite tråkigt så jag körde tidigt. Körde en sväng till Tingsryd. Skulle se vad dom kunde tänkas ta för Eskadrons vårkollektion som dom kunde ta hem efter beställning. Men hon som jobbade hade noll koll på det. :-(
Dock hade dom ett lika dant schabrak i sitt egna märke och säkert hälften så dyrt också. Vem vet, kanske fyndar det nån gång :-)
Kunde inte låta bli att köpa lite saker. Kikade först o främst på skrittäcke. Fanns svart/rött i sådant utförande jag ville ha, men jag vill ha blått/rött o så fall eller svart/blått. Så det blev inget.
Köpte däremot:
*En trimkniv. Ska tunna Evves man under ifrån. Eller har nån tips på hur man gör. Hon är så känslig så rycka gör jag hälst inte...
*Senskydd att ha till vardags då dom andra har gått sönder då hon slår sig lite. Dessa var billiga. 119 kr tror jag :-)
*En blå V-ringad tröja från Kingslad som dom för dagen hade satt ned i pris. Det var från 2010 års kollektion. Men den duger väl? Stora i storlekarna. Provade en M som satt som ett tält. S var slut... Provade XS. Den passade precis. Kunde inte låta bli att köpa den...
*En svart väst. Nåt billighetsmärke. FÅr se hur länge den håller.
Jaha, då har man en outfit till vårens stundande dressyrträningar ;-)
Nej skämt o sido, men det är skoj att handla kläder just nu.
Bild från dagen :-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0