Tränat i Tosthult

Idag tog vi kärran och körde ner till Tosthult.
Deras ridbana är frostfri så det var perfekt att rida där.
Lite stelt var det väl, men jag fick henne hysat mjuk efter en ganska lång uppvärmning.
Provade på lite skänkelvigning och öppnor. Gick väl sådar.
Det får Birgitta hjälpa oss med till våren.
Blev dock lite förvånad hur bra hon höll ihop galoppen. Nötte på ganska länge på båda sidor. Hon tappade den inte en gång.
Jag har ju ändå "travtränat" henne i en månad. Ändå kört på rätt fort ute i skogen utan att hon galopperat.
Jaja, det var ju hur bra som helst. Det ända var att hon blev lite stark och ville springa fortare än vad jag ville. Men jag lyckades hålla henne i arbetsgalopp. Hon tyckte dock det var jobbigt.
Hon hade även stått i tre dagar, men det märktes inte.
Jag red tillsammans med Evelina och hennes isis Gloj (uttalas så) eller Glo-i som hon nog kallar honom nu.
Det var kul!
Nu fryser jag så jag får ta o börja göra nåt än att sitta här.
Plocka ner julprylar kanske??
Hej Hopp

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0