Toshäst

Idag fick jag tummarna loss och gjorde i ordning framfötterna på Evve.
Så nu har hon även broddade guldskor model "ridsko".
Hoppas hon inte gör illa sig med brodden nu bara. Hon har ju ett fult ärr från när hon gjorde illa sig på inridningen. Ärret går även ner längs hoven och hon kommer alltid ha det och då hoven tog lite stryk í kronranden.
Efter jag skott red jag om Allamåla + om Gerd.
Tallen låg kvar så vi hoppade över den. Evve trodde nog det var fler hinder efter den så som hon studsade fram.
Hon var rätt pigg så jag fick hålla hårt i henne....
När vi nästan var framme vid Gerd så hade ett litet dike vi brukar gå eller hoppa över fått ännu mer vatten i sig. Hoppade lätt över det. Sen var Evve helt tosig. Bockade jädrar i den. Hon kändes dock väldigt glad. Nu gällde bara galopp enligt henne.
Detta är på en liten äng så det gjorde inte så mycket. Fick hålla igen lite bara. Där är lite snårigt då den inte brukar längre. Red i mellan lite snår men Evve hoppade som om det var ett hinder. Ja herre gud. Tur man har rätt bra balans alla fall!
Min gosiga häst förgyllde min dag alla fall med att vara glad!

Kommentarer
Postat av: Sara Li

Att slänga ut en död mus - inga problem. Att ta loss en död mus från fällan - läskigt! Martin säger att de kommer in via vinden. Sen har vi ju hål för eluttag som det inte är några uttag i än. De kommer väl ner genom dem kan jag tro.

2012-01-11 @ 07:39:48
URL: http://sarali76.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0