Snögubbarna :-)

Sov ungefär till halv ett idag. Alltid något efter att ha jobbat natt till klockan 8:05...
Sov inte så jättebra, frös om fötterna, fick aldrig upp värmen trots dubbla täcken. Märkligt. När jag är själv i sovrummet fryser jag, när vi är två så är jag hur varm som helst och vill skruva ner elementen. .... Tolka det som ni själva vill..............
Vaknade alla fall och kikade ut. Japp det hade börjat snöa. Blää.
Kände inte för att ut och springa i det snöandet så jag tog faktiskt och asade fram och dammande av motionscykeln. Ja den användes väl sist för tre år sen och då flitigt.
Satte på enegy via datorn och började värma upp. Tio minuters uppvärmning sen var det bara att arbeta på.
Först tänkte jag cykla en halvtimme, men sen kom jag på hur jag brukade lägga upp det förr i tiden.
1 mil först och främst och sen kikar jag lite på tex hur långt det är till att nå en viss kalori osv. Men 1 mil som mål!
Det tog alla fall 26 minuter. Svetten droppade.
Men jag var nöjd!
Hopp in i duschen.
Eftersom ridningen gick som den gick i slutet igår så tänkte jag att jag MÅSTE ut och rida också.
Joggade en runda med henne. Vi blev vita som snögubbar båda två. Evve höll sig faktiskt lugn hela rundan. Helt otroligt. Skönt det, för både henne och mig!
Bäddade in henne med fleecetäcke och hennes amigoregntäcke + underliner till det och släppte ut henne.
Måste säga det, att det amigotäcket jag har är nog det bästa täcket jag någonsin köpt.
Köpte ett regntäcke som man kan fästa särskillda underliners under. Så jag har ett 100g och snart ett 200g. Under tiden vi red han regntäcket nästan torka.
Det är håller vätan ute så otroligt bra och torkar skitsnabbt.
Torkar ännu fortare om jag delar på täckerna. Men det är lätt gjort.
Minns inte vad regntäcket heter nu men det är köpt på http://www.stromsbergsgard.se/.
Vet inte om jag rider henne imorgon. Får se. Hon har ju redan vilat en dag denna veckan så hon borde nog gå lite.
Nehe, nu ska jag jobba vidare och se på Harry Potter. Bra jobb jag har va?
Nej skämt och sido, här finns faktiskt sysslor att göra, men inte hela natten.
Ska försöka lägga in lite bilder här med nån gång. Vet hur tradigt det är med bloggar utan bilder.
Hej hopp

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0