Hopptränade lite i Tosthult

Skrev ett inlägg här just samt sparade det. Men det försvann, finns inte i utkast heller...
Evve var laddad upp till öronen när vi skulle hoppträna i Tosthult idag.
Busade och hade sig när det lilla fölet i hagen jämte ridbanan också busade.
Fjöntade sig och bockade när det var dags för galopp...
Skulle rida följsamt och lugnt på en volt och hoppa över en liten sockerbit, men det hade inte Evve några planer för. Hon blir så pigg av att hoppa så hon försökte köra sitt race.
Hon hoppa sockerbiten som om den vore 1 meter hög.
Jaja, tillslut lugna hon ner sig och vi hoppade lite andra hinder.
Avståndsbedöming och taxering är inte vår starka sida (hopptränare hjälp oss) men en del hopp blev bra. Andra drog jag nog henne lite i munnen.
Hon tycker alla fall det är kul att hoppa och jag har nog övervunnit min rädsla tack vara henne.
Det blir pay and jump den 5:e feb. De flesta tar ju två rundor men jag får se, en räcker nog för min lille häst.
Ska se om det går att lägga in bilder nu. Det gick inte i förra inlägget.
Ha översikt med mina fetelår. Dom ska bort, jag är också under träning.
Nä det gick inte nu heller. Så det får bli nån annan dag när jag har tid.
NU gick det (24/1) Inte så mycket hoppbilder dock. Bara över sockerbiten.
Man ska hoppa HÖGT över så river man inte....
Bjuder på denna tjockisbild! MEN det är på åtgärding!!! Röd i ansiktet?? Ja, ridningn är en idrott som kan vara rätt jobbig!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0