Galoppträning på överladdad häst

Igår fick Evve kondistränas lite.
Red till "galoppsträckan" och körde två omgångar.
Hon var trippig på vägen dit i skritt och väl där var det full fräs tyckte hon. Men jag höll igen henne. Usch stackarn. Inte skoj och behöva bråka med henne.
Funderar på annat bett när jag gör denna övning men det är ju tråkigt om jag ska behöva bettsla upp henne.
Men samtidigt skulle jag ju bli mjukare på handen och hon behöver inte ligga på.
Jaja, hon blev liiite trött alla fall.
Linementerade henne och sen fick hon gå i hagen.
Idag har hon fått vila!
Var på Börjes innan mötet på jobbet och då köpte jag en ny sadelgjord till henne då hon vuxit ur den andra.
En svängd. Hoppas den sitter bra på henne. Jag fick lämna tillbaka den annars.
Idag fick jag även hem en efterlängtad hjälm - GPA Speed Air Evolution, helsvart!! Blev ju det dubbla priset nu eftersom jag blev blåst på den första....Men nu så ska vi bli fina ;-)
Tomas frågade vad jag skulle köpa näst. Ridstövlar sa jag med glimten i ögat.
Hej hopp!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0