En del har hunnit hända.

En del har hunnit hända sen i måndags.
Skrittade henne på tisdagen. Hon blev galen så fort jag la till skänkeln.
Vi hade även en liten rymling med oss. En liten vovve. Den kom till rätta lite senare.
Sen fick hon vila på onsdagen.
På torsdagen satte jag på henne martingall för förstaå gången. Tänkte att hon kanske blir lugnare då om hon slåt upp huvvet när hon börja fjanta.
Körde ett reält dressyrpass med henne hemma på en åker. Det gick rätt bra faktiskt. Måste öva mer på skänkelvigningar ändå.
Hon höll sig hyfsat lugn i galoppen.
Idag fredag red vi ut en joggingrunda i skogen.
Det gick bra tills slutet. Hon har alltid ett ställe där hon måste bli rädd för nåt. Sen när hon blitt det så börjar hon trippa, köra upp huvude i luften, inte lyssna ett skit på mina hjälper. Lägger man då till skänkeln tror hon det är galopp som gäller.
Idag var hon värre än värst. Jag fick ner henne så hon blev lugn igen, men det gick inte många meter förens hon vände bak öronen, körde upp huvudet och ville iväg.
Skitjobbigt!!!
Jag funderar starkt på att kontakta en veterinär för att undersöka henne. Hon verkar vara så öm på huden. Humöret får jag väl stå ut med, men det kan ju hänga ihop.
I tisdags var jag på en mineseans mitt ute i skogen. På Tjuvön närmare bestämt. Det ligger i Rumpeboda :-)
VI var 13 st som alla fick budskap till sig.
Tillslut var det min tur. Vem skulle komma till mig??
Pang där satt den. Så fort hon sa "vad det" var för något insåg jag att detta är inte riktigt klokt! Det är sant, andra sidan FINNS!
Fick höra en massa saker som INGEN vet, INGEN vet vad jag drömmer om nätterna, ingen vet hur jag känner mig.
Kan inte säga mer om vem detta var men jag fick bekräftelse. Total bekräftelse!!!
Det var även en till som kom till mig. Jag lyssnade väl inte så noga för jag var helt tagen av det andra. Men det var alla fall en gammal SO lärare. En man med cendréfärgat hår. Jag har ju bara haft Ägget och Snake i Svalöv. Dock stämde det ju in på Snake med utseendet men han lever väl????
Jag fick alla fall allt nedskrivet så jag kan kolla vad som sades där med.
Den första förmedlade alla fall att det skulle bara bli bättre o bättre nu. Till våren skulle jag få något positivt nedskrivet. Vad visste inte denna.
ja, det ända jag vet är att jobbet flyttar under den perioden.
Jag måste på sådant här igen!
Jag Jessica o hennes mamma Hanna ska te osby o lyssna på Benny Rosenqvist i maj.
Ska fråga Evelina (en människa, se länkar) om hon med vill följa med. Alla får inte budskap, men man kan räcka upp handen, ställa en fråga o så brukar man få budskap till sig då.
Han är RIKTIGT duktig och träffsäker!
Pallar inte skriva mer nu.
hej hopp

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0