Dressyr på åkern igen + lite foton!

Först och främst. Jag har fått in bilderna nu från "Hopptränade lite i Tosthult" nu om ni orkar leta upp det. Nästan samma bilder som jag redan lagt in på FB dock. Nån annan är med här.
Nu till dagen. Jag har legat i som bara den. Vill inte sitta på en stol framför datorn hela tiden. Då blir man inte av med dom där kilorna.
Nej jag har vatt igång hela tiden. Gick en promenad med Donna, städat ett väldigt stökigt och dammigt skåp/hylla på skithuset, cyklat gärnet på motionscykel tex.
Inte så mycket, men ja, inte suttit still alla fall.
Just det, red ju också :-) Det var ju det denna blogg skulle handla om. Evve och hennes träning.
Sambon hade lovat att fota mig lite i snön idag för han skulle vara hemma.
Jag värmde upp Evve, red lite dressyr på åkern och lörgjorde henne. Hennes skänkelvigningar var ok idag. Hon stressar liiite grann i öppnorna då det nästan antagligen känns som galoppfattning för henne. Men hon fattar efter ett tag.
Lagom till att börja galoppera kom Tomas ut.
Jag bytte åker och skulle galoppera där, upp för en backe och runt runt. Blev inga foton i uppförsbakcen dock.
Måste säg att han är riktigt bra på att fota. På dom 5 el 6 fotona han tog så var det ett jag tog bort. Dom andra blev helt OK.
Bilder kommer nedan.
Måste säg att Evve skötte hela dressyrpasset bra. Hon var lugn. Även efter vi galopperat som vi gjorde på andra åker. Tog lite galopp på den åkern där jag tränade dressyr med för att se att jag hade kontroll.
Riktigt skönt!!
Imorgon ska jag försöka hoppa lite hinder i Toshult igen. Får se hur det går med snön.
Hej hopp

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0