Tokig häst???

Har ju inte skrivit på ett tag.
Blivit lite hattigt med ridningen över helgen typ varannan dag.
Red inte i fredags, det hans inte med.
Men i lördags tog vi en sväng om Pellasvennavägen igen.
Evve skötte sig jättebra.
Igår söndag var vi lite trötta efter 50 årskalas så jag siv länge. Sen var det dags att åkte till Kristianstad o fira min systerdotter som hade fyllt 3.
Idag han jag med att rida alla fall. Efter jag själv tränat på gymmet.
Var strålande sol.
Började med att fixa en hov där snösulan inte satt som det skulle. Snön fastnade därför just i den hoven.
Sen märkte jag att en söm var av på en bakfot så jag gjorde om alla sömmar där med.
Visste inte riktigt vad eller var vi skulle rida idag men tog en sväng om Allamåla.
Evve har inte varit så lugn och avslappnad på länge.
Det kändes helt otroligt.
Jag började fundera på om det var kylan som gjorde henne tokig?
Evve fick bara trava idag. Fick jobba på riktigt mycket i jobbig snö en lång sträcka. Det gillade hon inte, men gjorde verkligen bra ifrån sig.
Nej det var riktigt roligt att rida idag!
Imorgon ska jag till ett slakteri på studiebesök. Ska bli.......intressant. Man får se hela processen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0