Orkar inte...

Usch, jag och Evve är inne i en svacka med varandra just nu där inget fungerar.
Igentligen skulle jag bara låta henne vara just nu... Men samtidigt vill jag inte det.
Skulle rida ut en lugn runda idag. Så plötsligt blir hon rädd för något och sen för sig själv. Snurrar och hoppar o har sig. Tappar på kuppen en sko, en baksko dessutom.
Sen var hon på tårna hela rundan. Kunde inte skritta henne på långa tyglar, inte ens nästan hemma.
Det var ingen återvändo när vi kom hem. På med bakskon bara. Suck, märker att snösulan blev lite sne (jag stressade väl) så det var bara att dra ut några sömmar och rätta till den.
Får se hur länga denna sitter. Sömmen hade gått av på mitten när hon tappade den. Jäkla skitsöm. Fast det är ju samma som hovslagaren har! Jaja, nu blev det rätt bra alla fall. Tungan på skon hade blitt lite deformerad, men den sitter som sagt bra nu ändå!
Jag får försöka att bara rida henne i skritt ett tag framöver kanske??? Så hon kan känna sig trygg.
Jag vet inte.
Jag är så trött.
Men det blir bättre, det måste det bli.
Kan undra hur det gick för Ebba på pay and jumoen idag. Hon trotsade ju kylan.
Det gick nog bra.
Får väl vara med i mars om Evve är lugn och fin tills dess!
Hej hej

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0