Oerhört lugn :-)

Det är så skönt att Evve äntligen är "normal" igen.
Idag var det rätt hårt på backen så jag tänkte först köra ett dressyrpass på nån åker, men det var faktiskt för kladdigt så det fick bli en lugn joggingtur i skogen.
Då hon kändes så stabil och har gjort det dom senaste dagarna vågade jag mig ut på Lönsbodavägen.
Nu på vintern så har vi våra hagar öppna så jag behöver inte gå på vägen hela tiden utan kan gå genom hagarna om det skulle komma några fordon.
Precis när vi kommit in på en av hagarna så kom det en lastbil.
Jag styrde henne mot vägen. Vi stod alldeles intill vägen när lastbilen passerade. Evve höll sig lugn hela tiden. Så himla skönt. Men det där ska man INTE lita på. Hon kan vara helt annorlunda en annan dag. Så det är bra att ha "flyktvägar" utmed vägen :-)
Ridpasset gick utmärkt, tog ett litet språng över en tall. Var lite för hårt igentligen....
Ska nog höra om jag kan komma o hoppträna på ons förmiddag. Kan jag det Jessica? :-)
Vet inte hur jag ska träna dock. Bara hoppa över hinder är ju inga bekymmer. Teknik, tajming och lydnad hade inte varit fel!
Nej jag ska se till att börja hoppträna för tränare.
Min dressyrtränare är ju egenligen även hopptränare så kanske att jag skulle fråga henne??
I så fall blir det dressyr varannan och hopp varannan.
Det hade varit kul att satsa på något. Inte för att vi har några stora planer, men fasen vad kul det hade varit att utmana sig själv med att komma ut och hopptävla. Det hade stärkt mitt självförroende som bara den.
Då måste jag ta licens o grönt kort och allt vad det heter.
Inte en aning om några regler eller hur det går till. Men kunde jag ta travtränarlicens ska jag väl kunna ta tävlingslicens?
Nu är det ju en travhäst jag har dock. Det är ju en del som har sina fördommar. Jag vågar knappt fläta hennes man för att visa tatton. Men o andra sidan, jag ska vara stolt över allt jag redan gjort med Evve. Med Birgittas hjälp och all träning så har det gett resultat!
Jag ska minsann visa dom att travare också kan!
SOm jag skrivit innan är det galoppen som måste övas på.
Framför allt efter och i mellan hinder.
Händer att hon landat i korsgalopp, vilket resulterar att hon tillslut tappar bakbenen och trillar in i trav med dom. Detta stör koncentrationen, både hennes och min. Det var detta som hände på PAY o JUMPEN i nov så jag fick lägga en volt.
Men får vi bara rätt träning så hoppas jag att jag ska lösa detta, även på min lilla travhäst.
Föresten, tog en hingstbroschy på GBGHS. Den var från Flyinge. Har dregglat över en del..
Men detta är inget som är aktuellt än på ett tag.
Inga bilder tagna idag. Ska se om jag hittar nån att bjuda på.
Blev en Evvebebisbild :-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0