Idag och igår :-)

Glömde uppdatera igår.
Det blev ett dressyrpass på eftermiddagen ute på en åker
Evve skötte sig jättebra!
Vi tränade en del galopp. Hon tyckte det var sketajobbigt dock.
Red som en åtta och saktade av och bytte på mitten var tanken. Vänstergaloppen var tydligen jobbig.
Hon stimmade upp sig lite när det var galopp så efter avsaktningen till trav och innan den nya fattningen så laddade hon som vanligt och nån gång blev det fel.
Mycket arbete med galoppen behövs till våren!
Idag hade jag inte så mycket tid. Jag var seg i kroppen så allt gick i slowmotion.
Började med att mocka när jag vaknade. Började lukta bränt. Trodde det kom utifrån. Luktade mer och mer. Insåg snart tack o lov att det kom från en lampa som sitter i Evves box som hon lyckats komma åt och börjat fumla med. Nu hade plasthöljet lagt sig mot glödlampan och smällt.
Sedan när jag mockat och segat mig in tog jag långsamt på mig löparkläderna. Jag var bara tvungen att bege mig ut.
Sprang 6 km rundan, men tungt som tusan var det.
Sen svidade jag om men en gång och gjorde i ordning Evve och red en sväng i skogen. Hon var snäll. Inget stim. Blev lite arg på henne när hon bockade i galoppen. Men det var ingen fara.
Sen fick jag för mig att köra till Barkhult och se om det fanns nåt fint.
Köpte en snygg vit tunn blus (kanske lite sen på det modet, men ändå) från gina tricot, en tjockare löparjacka från craft och ett par till kamelsockar. Det gick på hela 195 kr :-)
Orkade inte kolla på alla jeansen idag.
Sparar det till nästa vecka.
Nu sitter jag på jobbet. Imorgon blir det nog gymmet och sen åker jag o mamma till Kstad för att kolla på min syster som är med i Sound Of Music som Emil Sigfridsson satt upp.
Hej hopp

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0