Göteborg horseshow

Igår var jag och Jessica, numera http://jjumping.blogg.se/ på GBG horseshow.
Vi kikade på alla hoppklasserna och gick där i mellan på mässan.
Jag mitt dumma nöt hade högklackade skor på mig och det dröjde inte länge förens blåsorna började titta fram på lilltår och hälar.. Smart.
Slutade med att jag gick barfota inne på mässan och scandinavium..
Jag köpte två schabrak. Ett svart med vitt kantband från ?? och ett grått med lila kantband + lite rutiga detaljer från HV polo. Fann det på lite olika ställen men tillslut hittade jag det på ett ställe med 30% rabatt :-)
Det blev strumpor från kingsland, ett hoppspö från Börjes och ett par svarta billiga helskodda ridbyxor från??
Köpte jag nåt mer??
JOOO ett undertäcke från amigo från Strömbergsgården. 200g. Har ett på 100 som jag är nöjd med. Ville ha ett mellanting :-)
Just det, en sadelgjord på 135 cm för 299 kr hittade jag också. Mjuk och smidig.
Skulle köpa ett klinkerträns också. Klinker på både pannband och nosgrimma. Hittade det på ETT ända ställe. Men jag hade inte lust att lägga 2000 kr på det... Det var från Prariani.
Så nu ska jag nog beställa det från Teadstone. Finns på stablestore men jag vet ine om jag känner för att köpa det där.
Vi kom hem vid 03:00 på inatt. Jag kom i säng halv fyra.
Tomas var snäll och släpte ut Evve.
Jag sov bara till halv elva. Gick ut och red en sväng.
Började ju bra.. Evve hade inga planer på att bli riden.
Rusade i hagen och skulle inte bli fångad trots mitt lockande med godis.
Sprang och sparkade och fjöntade. Mitt tålamod var inte det bästa.... Kände att jag började koka inombords.
Hämtade mysli o en hink och lockade. Hon kom och jag lät henna äta lite.
Sen tog jag henne till hennes stora missnöje.
Tog det nya svarta schabraket och den nya gjorden. Passade perfekt.
Red en sväng i skogen i blåsten. Men Evve skötte sig utmärkt!
Även denna ridtur blev till en njutning.
Sen åkte vi till Älmhult o handlade och hämtade barnen.
Hej hopp
Malin B
RGB
Aj som f-n på lilltån
Aj på hälen
Hmm.... Snygg stil man kan ha då...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0