Gick väl liiiite bättre idag

Blev ett dressyrpass idag med.
Gick väl lite bättre än igår. Hon satte huvudet i vädret på ett speciellt ställe ett antal gånger. Begriper inte vad det är där som stör henne. Hon började med det när vi skulle trava. Stimmade så in i.
Det tog ett tag att få henne att gå vettigt just vid det stället, eller dom, det är på två ställen och hon blev nervös och rätt varm.
Men i alla fall, det gick snabbare att få henne "normal" idag så vi kunde börja arbeta efter vi travat fram!
Skänkelvigningar satt rätt bra idag. Både gick rätt hyfsat. Vem är nu bäst... hmm, den till höger tror jag. Hon kunde till och med behålla formen ibland.
Lite öppnor längs långsidorna. En rätt känslig bit för henne då hon i början inbillar sig att det är galoppskänkeln jag lägger till.
Ge mig gärna tips....
Vi travade lite volter, saktade av på den öppna sidan, skritta några steg och sen fram i trav igen och in på den andra volten.
Körde lite galopp också. Den var tydligen lite jobbigare idag. Men jag övade på att vända snett igenom, sakta av till trav och sedan byta galopp. Det var en bra övning för henne, den behövde hon. Och behöver fler gånger.
Det är väl också lite grann som en förberedelse till galoppombyten, men dit är det långt kvar.
Ja de var väl vad vi gjorde. Jag frös om fötterna.
Föresten, angående Pay and jump på söndag. Sägs att det ska bli ännu kallare.
Tänker på mina medhjälpare, Evve och mig själv. Tror nog vi stryker oss. Jag vill att hela upplevelsen ska vara trevlig!
Inte sant?
KOmmer en omgång i mars med. Hoppas på VÅÅÅR då!
Hej hopp

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0