Dressyr idag

Började passet med att skritta länge länge i det varvet hon har en tendens att flippa ur.
Hon hade några småryck men absolut ingen katastrof.
Jag kunde rida henne rätt normalt idag. Så himla skönt.
Vi övade rätt mycket skänkelvigning idag. Dom gick rätt bra, men några gånger stressade hon upp sig. Men det gick att lösa.
Vi gjorde även några försök till slutor idag i båda varven. Dom gick ok. I vart fall början till dom.
Körde någon enstaka galopp, fattning i från skritt vilket gick bra.
Lugn fin arbetsgalopp i båda varven. Så himla skönt att jag lyckats lära henne göra det. Och att hon har så lätt att fatta rätt galopp gör det bara ännu roligare.
Hur många travare (eller även ridhästar) har man inte fått kämpa med för att dom ska fatta rätt galopp.
Nej bak lite med skänkeln och det är alltid rätt galopp med Evve.
Hehe, nu lär hon väl fatta fel galopp när jag har publik nästa gång ;-)
Oftast är hon ju som sagt hetsig när hon gör fel. Då gäller det att få henne lugn och lyssna så blir det rätt.
Min gosehäst :-)

Kommentarer
Postat av: Noomie

Roligt! Om du har någon kompis som kan hänga med och fota när du rider så är det ju jätteroligt^^,

2012-02-07 @ 23:24:08
URL: http://lexx.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0