Varför har jag aldrig ridit där förr + att jag kan tala med hästar :-)

Kolla
 
Gräsväg med fin grus under samt vid sidorna. Lååång fin sträcka, inte så mycket kurvor (lyckades förståss fota en).
Helt underbar och perfekt träningsväg. 
Varför körde jag inte här när vi tränade trav??
Varför har jag inte provat att galoppträna Evve här innan???
Varför har jag inte ridit här förr???
Varför kom jag på att jag skulle rida här dagen innan Evve ska flytta....................... Suck.
Jaja, kommer hon tillbaka hem så vet jag var våra galoppintervaller ska vara!!!
 
Åh helt underbar var hon idag min lilla häst.
Hon kom direkt i hagen.
När jag red iväg märkte jag att hon var på tårna. Vilade ju igår, men brukar inte märka nån skillnad.
Hon var oerhört laddad. Hon kändes samtidigt väldigt glad. Känner verkligen skillnaden. Om hon är laddad, spänd och orolig eller om hon är laddad spänd och glad.
Fast idag var hon mest laddad, fjöntig, sprallig och glad :-)
Lydde minsta vink.
 
Ja, vi gav oss på denna vägen då ja. Ligger inte alls långt hemifrån. Ligger precis vid skånegränsen i Billarp. Jag har cklat där för många år sen och sa då åååå här ska jag träna min framtida travhäst... jo jo. Idag blev första gången.
På vägen dit måste man passera ett visst ställe + några hus innan det.
Var lite orolig (jag) för att gå förbi detta hus om gubben skulle vara hemma. Han har nämligen snokat om mig på internet och lite sånt. Vet inte om jag skrivit det här på nätet.
Jag sa till Evve och förmedlade i mina tankar att om du nu får för dig att skita så gör det utanför hans hus!!!
Evve brukar annars aldrig skita när vi rider. Eller jo, hon har vissta utvalda ställen tex skogen här hemma men typ aldrig på grusvägar.
Och vet ni vad. Hon SKET utanför hans hus. Ups. 
OK hon kanske var lite orolig hon med för han har 1000 000 saker liggandes kring huset men sådant brukar hon aldrig skita för heller. Men fy fasen vad jag skrattade inombords efteråt.
Som tur var var han inte hemma. Inte när jag kom tillbaka heller.
Men vägskrapan var i farten så den hyvlar nog bort det. Synd....
Men om han kom hem innan den han komma förbi så kan jag nog vänta mig en hämnd. Tur Evve flyttar imorgon då så han inte gör henne nåt :-)
Hmm, han kanske läser min blogg. Det vet jag ju inte. I så fall vet han ju att hon flyttar och vart med antagligen.
 
Åter till ridningen.
Vi red över Lönsbodavägen och kom genast in på denna underbara väg. Visade galoppskänkel och pang och hoppade iväg. 
På ena håller höger galopp och på andra vänster. Luuuugn galopp. Gick skitbra.
SOm jag misstänkte stod det en bil mitt på vägen där inne. Brukar vara bärplockare där tydligen men detta var nån som röjde. Men vi kom förbi.
 
Blev en lagom lång tur.
Men jag vet att jag kan köra mer intervaller här sen!
 
Hej hopp
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0