Träning i Vesslarp!

Ett år sen sist. 
Men idag var det dags igen. Hoppträning för fälttävlansryttaren M.J i Vesslarp.
Gick himla bra! För ett år sen var vi helt nya på detta.
Tack och lov såg hon skillnad.
 
I uppvärmningen och i galoppen sparka hon jädra i den. Hon var brunstig och extra känslig. Sparkade en gång så det var millimeter att hon gick omkull. Hon fortsatte galoppera med frambenen när hon var med bakbenen i luften eller nåt. Ja, helt otroligt att jag satt kvar. Men jag satt på halsen och hon låg nog på knäna... Suck. Jaja.
 
Hoppade lite bana. Gick inte så bra första omgången. Mitt fel. Så jag avbröt och började om. Jag tittade på första hindret hela tiden och då blir det inte bra. Kom fel på alla hinder.
Men efter det blev det bättre.
Och kryss i taket. Hon landade som oftast i rätt galopp också!
Hoppade även vattenmatta. Hehe, har ju hoppat den innan, men hon var livrädd när M ledde över henne. Men hon hoppade den helt normalt efter det! Hade nog hoppat utan att vi visat den också!
 
Jag var supernöjd.
Ska rida för henne en gång till alla fall innan hon flyttar upp till Uppsala igen. Sen åter till Fridis! T
 
Inga bilder, ingen fotograf.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0