På G igen!

Igår bestämde jag mig för att jag skulle prova hoppa igen då det gick tjäpp rätt åt pipsvängen här om dagen.
 
Jag hade bestämde mig för att bara hoppa vldigt låga hinder på sådär 60 cm eller nåt för att övertyga Evve om att det inte var nån fara att hoppa.
Ställde även fram två sockerbitshinder med 15 meter i mellan.
 
Värmde upp henne. Skulle nog kört lite mer sidvärtrörelser så hon hade blitt ännu mjukare för hon var lite stel i vänster galopp (som annars brukar vara den bästa). Hon hade säkerligen lite träningsverk med sen då sist vi hoppade då inte ett skutt var normalt.
 
Började på 15 metershoppen.
Höll 4 språng i mellan i båda varven även om det kändes mes rytmiskt i vänster varv. MEN nu höll vi rytmen och det är huvudsaken! När den sitter och vi har balans i båda varven kan vi börja mixtra med antalet språng i mellan.
 
Hade ställt fram ett rättuppstående med blåa avskurna tunnor under. Trodde hon skulle hoppa ett jättekliv över dessa men nix. Hon hoppade normalt. Började med bara tunnorna med la sen upp en bom över.
Hade även en lite oxer som jag först hade nedlagt till ett brett kryss just för att övertyga henne innan jag lade upp det.
 
J tipsade mig lite och för varje tips hon gav hoppade hon bara ännu bättre.
Framför allt när vi lagt upp bommen över tunnorna på 90 cm. JA jag skulle hoppa lågt, men ville avsluta med ett riktigt språng.
Ja vad hände?? Jo när vi rider ann tänker jag Herre Gud det är ju en hög vägg vi ska över...... Tväääärnit.
Fan tänkte jag.
J tipsar lite. Bara pyttelite jystering med mig själv, hur jag satt osv. Vi sänkte det till ca 80 igen och hon hoppade.
Vi höjde det direkt till 90 igen. Jag red exakt likadant ann mot detta och nu hoppade hon det plättlätt!!!
Kändes skitbra!
 
Jag avslutade!
 
Inte ett ända sk bockahopp. Inga överhoppningar eller nåt. Kom lite lustigt på nåt hinder nån gång men ingen fara.
 
Det var roligt igen!
Hade nog blitt rätt förtvivlad med den vägran om J inte hjälpt mig!
 
http://www.nattstad.se/frökenbrunett
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0