Mysig ridtur i skogen på en laddad och kissnödig häst

Idag mötte Lina upp mig i stallet med sin Fläck.
Hon skulle visa mig en ny runda. 
 
Hon föreslog att vi skulle rida längs vägen men jag ville gärna se stigen som går bak stallet. Hon hittade den som tur var för det var inte lite trafik på vägen.
Vi var snart tvungna att gå en liten bit på vägen nere i Tosthult vid krysset. Där träffa vi en annan tjej som stod med "sin" häst så vi stanna in på gården där mitt i krysset och pratade. Det kom bil efter bil efter bil och även ett motorcyckelgäng.
Deras hästar är helt trafiksäkra och det gjorde även att Evve inte brydde sig ett dugg. SKÖNT. Perfekt träning perfekt miljöträning!
 
Rundan var ner mot en sjö, med mysiga stigar och skogsvägar.
En nyhet för både mig och hästen var att det finns backar!!! Finns ju inte hemma.
Oj oj vad Evve fick jobba i dom. Men pigg som tusan var hon. 
SKet till o med några gånger. Brukar hon inte...
 
När vi nästan var hemma och gick på vägen fick jag låta henna gå först för jag märkte hon blev spänd och sur när jag höll in henne bakom hennes häst. Hon blev lugn när hon gick framför. Visst bra träning men kanske inte på stora vägen.
Sen var jag först sista biten hem också. Hon var lite halvvild men kontrollerbar. Begrep inte detta. Men jag tänkte hon var väl glad.
Tog in henne i stallet och då var hon helt bångstyrig. Brukar hon inte vara. Lyckades binda upp henne och då pissar hon.
SUCK det förklarar allt. Säkert att hon var lite nervös och sket med.
 
Jag var till o med förutsägbar eftersom hon gjort så här några gånger nu så jag tog in henne och lät henne stå i boxen. Men inte kunde hon pissa då.
 
Imorgon funderar jag på att galoppträna lite. Vi får se om jag hittar en bra väg.
På tisfm är det dressyr.
 
Just de. Imorgon ska jag förnya min nyckel på gymmet så jag kommer in där igen. J ska med!!! ;-)
En timme kan vi alla fall träna tycker jag!
Sen ska jag hem o grilla. JAG ska grilla. Hur ska de gå?
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0