Longerat och tömkört

Idag tänkte jag att Evve kunde få ett lite lugnare pass.
ELler ja, man vet ju aldrig om hon skulle bli tokig...
 
Bestämde mig för att prova göra det min dressyrtränare visade mig att jag kunde öva på. Dvs tömköra henne på volt och få henne i form.
 
Började att longera henne. Om ni läst tidigare inlägg fick hon ju frispel sist vi skulle göra detta.
Inte en tendens till detta idag så jag kopplade om till tömmar.
 
Började i vänster varv. Hon fann sig snart i övningen och gick ner i form. Jag tror inte jag glappade alls mycket på tömmarna! Varken på in eller utsidan. Har glappat en hel del på utsidan särskillt i vänster varv annars.
 
Bytte till höger. Hon fattade först inte och ville gena hela tiden. Fick stället henne utåt ett tag och snart fattade hon att hon skulle gå på volten.
SNart gick hon sketans fint i detta varvet. Finare än i andra. Kanske liiiiiiiiite lite för mycket böj på nacken och hamnade en aning bakom hand. Ska höra om det med tränaren. Vill ju inte ha nån rolllyr eller vad det heter.
 
Körde bara en varsin gång i varven sen var jag nöjd. Kopplade tömmarna så dom satt lika dant och gick bakom henne och tömmade henne ner längs vägen.
 
Inget svett idag så det blev bara lite med svampen där gjorden suttit och en tvätt av hennes karleder.
Höger fram ser HEMSK ut och jag får inte bort det!
 
Imorgon ska hon få  vila helt.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0