Jag har vatt sjuk

Har vatt sjuk.
Därför har jag inte uppdaterat med nån reda om Evve eller så mycket om annat heller.

Började på natten mellan onsdagen och torsdagen. Vaknade och hade ont i halsen på natten.
Sen på torsdagmorgon hade jag fått feber med. Suck.
Hade saker inbokat. Först skulle jag till Älmhult och fixa en sak. Sen skulle det ridas eftersom Evve vilde på onsdagen då jag var i Kristiandstad. Sen finns det tusen andra saker mer att göra om man vill.
Åkte till Älmhult. Väldigt jobbigt...
Sen åkte jag till stallet och mockade alla fall. Var halvdöd kändes det som.
När jag kom hem hade jag över 39 grader....
Samma visa på fredagen, men då bad jag snällt om det var nån som kunde kolla till Evve och mocka åt mig. Puh det var det. Tack snälla ni.
På lördagen mådde jag liiiite bättre men kände ändå att jag ville tillbringa förmiddagen i sängen för jag ville så gärna på Diggilo i Älmhult på kvällen.
Blev feberfri på em så jag åkte dit. Skulle jag nog inte gjort. Höll på att frysa ihjäl trots full mundering så jag igentligen skulle svettas ihjäl.
Men men. Utöver det var uppträdet bra. Lite seg publik bara.
Igår söndag var jag näst intill helt återställd trots allt så jag åkte till stallet.
Mockade och red.
Red ut en sväng i skogen. Blev mest jogging. Evve var pigg och framåt och mådde nog inte dåligt av tre dagars vila!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0