Gick mindre bra idag...

Skulle hoppa Evve idag.
Gyllende tillfälle med paddock och allt.
 
ALlt gick bra till en början med lite bomövningar.
Seda hopp över sockerbiten på volt. Gick sketans bra det med! 
 
Sen skulle jag hoppa lite 5,5:or. Dvs 5 meter med Evve.
Jaha, hon börjar vägra. Först på inhoppet (ett litet kryss). Sen på den lilla oxern efter.
SUCK.
Nöter på två gånger till och sen på tredje hoppar hon. Sen går det rätt bra men hon hoppa helkonstigt!
 
Hoppar av och tar bort krysset och gör ett rättuppstående av det.
Vägrar två gånger sen hoppar hon. Helkonstigt hopp. Sen hoppar hon det men det är inga bra hopp alls.
 
Oxern stod kvar och den hoppa vi med. Råkar få med sig en bom, blir rädd och vill INTE mer.
Rider ann flera gånger, manar på med pisken men då blir hon bara mer spänd och nervös.
Lägger ner till en mycket lägre oxer. Nej, hon ville inte.
Lägger ner bommarna på diagonalen. Äntligen hoppar hon. Men inte bra.
 
OK hon var kanske rätt varm och lite trött, men nej det kändes inte bra. Usch, jag ska nog inte hålla på att mixtra med hoppningen själv.
 
Lite småhinder kan vi ta, låga sådana, inte högre än 70.
Borde kanske göra det oftare. Ställa upp ett hinder när man tränar dressyr och ta nåt skutt.
Även sockerbiten är ju bra att träna med...
 
Blev lite ledsen efteråt och hade sån ångerst att jag pressade henne.
Tänk om hon inte vill komma till mig i hagen imorgon....................................
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0