Gårdagens träning

Igår fick Evve ett litet kämpigt pass :-)
Hon redde ut det fint ändå.
Vi tog helt enkelt och galloperade jättelångt!!!
Flera kilometer i lugnt tempo.
Men oj vad hon fick kämpa. Hon hade lite svårt att hålla ihop galoppen när hon blev trött. Ville helst det skulle gå snabbare så det gällde att arbeta reält med skänklarna.
HOPPAS nu inte benen tog stryk av detta. Men jag höll mig i mitten på grusvägarna och det gick lugnt till!!!
Jag började givetvis skritta fram henne, böja o ställa, sen trav och lite sidrörelser längs vägarna. 
Sen så bad det av. Rundan upp till Havhult-Hässlehultan-Lockhult-Allamåla. Hade några skrittpauser inlagda där galopp inte passade sig.
 
Idag vankas det tömkörning i Tosthult. Tränaren vill så gärna testa. Så nu hoppas jag att hon inte sparkar ihjäl henne bara!!! ;-)
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0