Dressyrpass på en lite okoncentrerad polle

Invigde först och främst mina stövlar idag.
Kände dock att när jag hoppade av så hade jag fått lite skoskav. Får rida in dom riktigkt.
Men dom var sköna att rida i ändå.
 
Dressyrpasset då...
Ja, vad ska man säga.
Evve var LUGN. Inte ett enda flamseri.
MEN hon var så ofokuserad på arbetet idag och undrade nog mest vart Blacky och Chayenne var. Birgitta trodde med det var det.
Så fort jag begärde nåt av henne körde hon upp huvvudet i luften och krängede åt sidorna. Eller nja, inte hela tiden men mycket!
Vi skulle träna en del öppnor idag. Tycker Evve utvecklats mycket med dom den senaste tiden, men det fick vi inte visa idag.
Galoppen där emot är jag RIKTIGT nöjd med!!! 
 
Av det fina hon ändå lyckades gå fick hon beröm av Birgitta att hon blivit mer och mer tacktmässig och ser riktigt fin ut!
Kul att höra.
Bara att kämpa på.
Lät som om nästa träning blir om typ tre helger. Då jobbar jag och pallar nog inte vara med.............. :-( 
Får väl åka hem till henne annars.
 
Avslutar med en bild på mina stövlar, vovven som fick följa med och kika till djuren och Siv som jag fick åka och hämta igen. Suck..... Vatt borta i nästan en vecka och lär väl försvinna igen (hon är hon grannen dock....)
DOm påstår att dom inte gett henne mat och visst, lite magrare var hon. Rätt lätt. Dom sa dock att hon ätit möss och kaniner...
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0