Ungarna höll på att förstöra allt!

Igår var jag Jessica och Evelina på Granada.
Det var himla trevligt. Men vi måste tappat bort Evve nån gång under kvällen för plötsligt var hon hemma......
Varför blir det alltid så? Att man tappar bort varandra alltså. Hoppas inte att hon var allt för ensam.... :-(
Sov över hos mamma på natten. Begriper inte hur jag kunnat sova i den sängen innan. Finns det nån obekvämare och hårdare säng?
Vaknade kl 7 på morgonen (kom hem 2 eller nåt) och kunde inte sova mer.
Låg och vred o vände till 8. Då ringde jag Tomas som precis hada kommit upp och skulle ut till djuren.
Han var så snäll och utfodrade Evve.
Klockan elva ansåg jag att min promille var ute ur kroppen och körde hem.
Tog det rätt lugnt. Satt inne hos fåren och gosade med den nu mera döpta lilla lammungen Charlotte. Hon är ju bara sååååå gosig. Satt där och gosade och kikade på när dom andra höll på med vedkapning...
Klyvning återstår nu för min del i veckan!
På eftermiddagen ansåg jag att jag var tvungen att rida. Hon stod ju igår.
Ett dressyrpass på en åker fick det bli då det vankas oväder igen och då blir det halt o kladdigt. Man får passa på när underlaget tillåter.
Evve var lugnt fram tills det kom två barn. Dom var hos några som bor i e kruva och Evve brukar alltid bli rädd just vid den kurvan och huset. Hon blir det eftersom hon inte riktigt ser vad det är om något rör sig där.
Ja nu kom dessa barnen genom snåren och buskagen och skulle titta. Evve stirrade upp sig. Där brukar ju inte stå folk.
Dom såg att Evve stimmade så dom gick där ifrån. Nu vet jag inte om dom begep att det var det, för sen kom dom igen, men då SMÖÖG dom på oss. Jag såg dom hela tiden. Evve var spänd och väldigt nervös. Det ena barnet gömde sig bakom en lite höjd, sen hopppade hon upp när vi kom förbi.
Jag vågade inte säg något, visade mig bara väldigt besvärad.
Gick över vägen och bytte åker.
Här var inte riktigit lika bra att rida så när ungarna gick igen så red jag tillbaka.
Tack o lov var Evve på det humöret att hon lugnade sig fort så vi kunde börja arbeta.
Körde på lite med övningen som vi hade på dressyrträningen i tisdags. Den där man red som i en åtta nere på kortsidan, sen snett igenom i skänkelvigning osv.
Nötte på rätt länge med den då hon ibland blir lite stressad vid just sidvärtrörelsen.
Avslutade i båda varven då hon kändes lugn och fin.
Passet avslutade jag med lite galopp. Inte mycket då hon inte får fäste riktigt i gräset.
Jag hade nog lyckats med att få henne lösgjord för hon låg inte på i galoppen idag. Jättehärligt!
Red hem igen och var nöjd!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0