Som ett brev på posten heter det ju

Plockade in Evve för att göra i ordning henne inför trippen hem till Frida och träna hoppning.
När jag kratstar ena bakhoven märker jag att hon är väldigt svullen i sina gallor. Hon har alltid lite gallor i sina kotor. Har hon haft sen liten. Hon är genomröntgad som ettåring och då visade det inget. Gjorde det i samband med operationen när hon fick griffelbenet avsparkat av min lille shettis.
Det var två gallor precis ovanför kotan på höger bakben som var stora och ganska hårda. Hon verkade inte ömma. Hon hade dock nåt märkligt för sig med nåt ben när jag tog ut henne ur hagen, vet inte om det hade nåt med det att göra.
RIngde Frida som föreslog att jag skulle bara fortsätta att motionera henne (först kolla så hon inte var halt förståss) men inte anstränga henne. Det hade det ju blitt med hoppningen så som hon tar i.
Jag tog faktiskt och selade på henne. Lättare att se på bakbenen om man är bakom henne om hon skulle vara halt.
Körde bara bort till Daniel o Sandra och vände där.
Ingen hälta och Evve var kanonsnäll att köra. Inte ett ända fjönteri. :-)
Lindade båda bakbenen och släpte ut henne igen.
Håller tummarna att svullnaden går ner igen. Tänk om det är nån benbit som lossnat eller nåt...
Nu fick jag ju vara hemma istället.
Har massor att hitta på. Ska snart gå ut igen.
Gosade lite med kossorna och fåren innan jag gick in. Blev så förvånad att 1090 återigen var kelen. Hon har bara gått iväg för oss. Men idag stod hon kvar och bara njöt :-)
Är tyvärr utan kalv i år, men hon har fått stanna ändå :-)
Ups ena öronhänget har gått i sönder. Ingen fara, sitter tre lappar kvar i örongen.
Lammparty

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0