Personalfest :-)

I torsdags hade vi personalfest. Vi ska splittras upp så tre enheter var bjudna.
Hela 26 st var vi.
Jag hade fått ledigt, annars skulle jag jobbat och missat denna otrolig trevliga tillställning.
Det roliga var att jag faktiskt lyckades hålla ångan uppe och INTE åka hem innan alla andra :-) 
Där emot kom mamma och hämtade mig alldeles för tidigt, jag hade inte ens ringt o bett henne komma. Jaja, klockan var för visso halv tre. :-/
Vi börjadde med tipspromenad med frågor som handlade om personalen. Tur det inte var några avslöjanden om mig!
Halv tre ja, var väl i Lönsboda vid tre-tiden. Och när vaknar jag??? Åtta förståss. Det stenhårda sängen återigen.
Körde nog hem till Häradsbäck lite för tidigt... Men jag han med att göra en massa saker alla fall som städa hela huset inför morgondagens stundande kalas.
Ja var är jag nu då? Jo jag var så snäll och tackade ja till att jobba extra inatt. Trots att jag inte har tid. Men är så jäkla hagalen i pengar just nu så jag var tvungen att tacka ja. Det ska nog gå bra. Även om jag gick upp tidigt imorse och vatt igång hela dagen.
Två börjar kalaset och det mesta är förberett. Bara dukning och garnering av smörgåstårtor och marängtårtan kvar. Har väl nån som vill hjälpa mig imorgon får jag hoppas.
Just det, detta var en blogg om min häst :-)
Red igår och idag. Gick väldigt bra.
Idag följde Ida med på cykel. Evve har nog inte varit så lugn som hon var idag på vääääääääääldigt länge. Hon trivdes nog med cykelsällskap. Jag kunde rida henne på långa tyglar till och med i traven.
Joggade näst intill hela rundan. Två galopper la jag in och skritt på slutet förståss.
Måste anmäla oss till tävlingen på lördag. Men VAAAD ska jag välja. En eller två klasser?
Hur hade ni gjort?
Hon blir ju faktiskt trött av galopperandet + att det är på gräs och det är helt nytt.
En klass på 80 cm lutar det åt. 80 cm är högt tycker jag :-)

Kommentarer
Postat av: Jessica

Hm.. Ska du ta två klasser så ta tex. 60 & 80cm så hon får pusta lite mellan klasserna. Men tror det blir bra oavsett vad du väljer :)

2012-04-22 @ 12:00:24
URL: http://jjumping.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0