Pay and jump - felfria med omstart :-)

GUUUD!!
Trodde jag skulle behöva stryka min totalt rubbade häst idag.
Rubbad eller rubbad. Hon var rätt galen idag.
Började när jag skulle rida fram. Då stod det en liten vit ponny vid kanten.
Jag red med god marginal från den, men då vänder Evve baken till och försöker kicka den.
Ni skulle sett föräldrarna. HERREGUD sa dom. GÅ INTE nära den hästen.
Jag höll att skämmas ihjäl och bad 1000 gånger om ursäkt. Vi hade röd rosett i baken så dom som såg det höll behörigt avstånd till oss sen :-)
Travade och galopperade henne så hon skulle lugna sig. Hon fjöntade sig lite i värmningen med nämligen.
Sen kom Jessica ut och började rida fram. Vi skulle gå bort till en gräsplätt, men där var en skyllt som störde hästarna och värsta trafikerade vägen.
Så då blev det tvärvändning med båda hästarna och dom lyckades förstås så att Evve rumpa kom mot Jessicas häst Werona. Kunde verkligen ha hänt en olycka där!!!
Sen var Evve totalt galen efter detta.
Då var det snart dags för framhoppning för min del.
Jag gick in på framhoppningen. Då fick ma först gå ut mot den galet trafikerade vägen (vägen till Hällevik, Mjälby mm.)
Svängde runt staketet. Då bröt helvetet lös. Evve gör allt för att kasta av mig eller vad hon höll på med. Hade ingen som helst kontroll på henne. Hon lyssnade inte ett dugg.
Hon blev bara värre. Jag blev faktiskt rädd. Slog med fram och bakben och körde ner huvudet i marken och on mot halsen så fort jag rörde tyglarna.
Fullt sjå att sitta kvar. SEN tack o lov lugnade hon ner sig.
TÄnkte att jag provar väl att ta nåt skutt på framridningshinderna.
Och när jag väl gjort det en gång så lugnade hon sig! Puh!!!
Hoppade Krysset en gång, oxern och räcket två gånger.
Sen var det vår tur på banan.
Alla hinder gick hyfsat bra trots att hinder tre o fyra var utmed en annan rätt trafikerad väg (mot Sölvesborg C).
Däremot blev det tvärstopp på hinder nr 6. Hela 2 gånger. Hehe. Jessica tyckte tydligen att jag var snäll mot henne. Hon gick ner på knäna 2:a vägringen till o med.
Vet i tusan vad detta berodde på vet i katten. Hindret var ju som vilket räcke som helst. Rött o vitt. Kanske lite smalt??? Men jag tror det berodde på att det stod under ett träd, kanske lite ensamt i en hörna?
Jaja jag vet inte. Sista hindret hade infångare som järnvägsutseende. Värsta skuttet över detta hindret. Jaja, hon hoppa alla fall.
Bild kommer!
Eftersom hon vägrade så fick jag möjlighet att göra omstart.
Tackade ja och körde en felfri runda på det.
Men galoppen mellan hindren... hmm, nja. Det var en del trav.
MEN hon var i alla fall reglerbar på banan och hade jag bara håll in henne lite till så hade jag kunnat fatta galopp. Det går inte i slängtraven. Hade funnits plats. Men jag tänker inte när jag rider. Bara på att vi ska klara oss helskinnade.
Lite tidiga avsprång ibland, kanske en hel del lustiga stilar från mig och nåt stackars drag i hennes lilla mun...
Men övning ger färdighet.
Vi kommer igen.
Hoppas hon är lugnare då!
BIlder kommer när fotografen framkallt dom ;-)
Hej hopp

Kommentarer
Postat av: gullan86

herregud hon låter helvild tur du är modig att du vågar rida henne:)

2012-05-03 @ 02:58:49
URL: http://gullan86.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0