Ösregn och kallt

Bestämd mig för att ta en tur i skogen trots blåst... Evve e ju som hon är i blåst.
I med bommul i öronen och luvan på så tänkte jag att turen var räddad.
När vi kom ut från stallet började det regna på tvären. Hyyyy, iskallt!
Satte på och invigde det nya ridtäcket.
Frös som fan men jag tänkte att vi måste genomföra ritten i alla fall.
Evve hon var på G! Kände att hon var alla fall snäll. Hon var inte nervös över något, men hon var väldigt pigg och känslig. Hon störde sig lite på ena bommulstussen i örat också så det hjälpte nog till lite.
Så fort jag la till skänkelt pep hon till lite och började fjönta med huvudet på ett glatt sätt.
Det var kul att rida rundan trots det kalla regnet. Hon lyssnade på mig, även om hon kanske hade lite brottom ibland.
Ska försöka komma iväg o hoppa på onsdag!
Hej hopp

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0