Longerat en galning

Skrev just ett långt inlägg här som försvann då jag hade haft datan i viloläge och sen när jag fortsatte skriva här och lägga ut det så försvann det ju. Blää
I alla fall
Satte på Jessicas gräsbroddar jag har fått låna då Evve halkade på gräset trots broddar i vintras. Dessa var längre och hon sa dom skulle vara bra.
Dom fick visst bekänna färg.
Ledde henne i skritt ett tag.
Tog ut henne på linan, först i vänster varv. Hon trava på och busa lite grann.
Bytte sen varv. Då tog det hus i h-te.
Hon skena, sparka, tvärnita, capriole, stegrade, sparkadem skenade osv. Allt på en gång. Jag var livrädd hon skulle skada sig.
Jag tänkte ge upp.
Pratade lugnande med henne och TILLSLUUUT var det normaltrav. Puh.
Hon var plötsligt jättelugn.
Bytte varv och hon höll sig lugn, bytte igen och hon var fortsatt lugn.
Jag kunde träna henne på avsaktningar och igångsättningar, trav skritt och halt.
Hon fick gå utan inspänningar idag mesta dels.
Satte på dom löst i slutet i kanske två tre varv i vardera varven. Hon var hur fin som helst. Lyssnade på allt jag bad om.
Sparade galoppen denna gången.
Dock fungerade broddarna bra. Annars hade jag nog haft en häst på backen ett antal gånger.
Tur jag hade henne skyddad som jag hade. Hon gjorde ett hål på mina sprillans nya boots. Men dom är ju till för att skydda.
Ja det var väl ungefär det jag skrev.
Hej hopp

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0