Kvällsridning

Idag har jag sovit en del då jag jobbat atten.
Vaknade ändå rätt tidigt, typ tolv ett nån gång. Det var så varmt i sovrummet så det nästan rann av mig!
Steg upp och tog en runda med löparskorna.
Mindre roligt efter det då ett litet lamm blivit dåligt..... :-(
Men i alla fall så släppte vi ut två tackor med varsina tre lammungar. Dom blev nog väldigt glada. Det fanns gott om nytt grönt gräs för dom att äta.
Vi åt kvällsmat, rester, och sedan var klockan 18.
Jag hade inte hunnit rida under dagen så jag tog mig faktiskt en tur innan kvällsmaten för Evves del.
Hon var relativt lugn idag. På sprudlande humör dock. Lite småbusig, men det är ok.
Fick säga till henne på skarpen en gång när hon inte skärpte till sig i galoppen. Det var bara sidokicks åt vänster hela tiden. Men efter att jag morrade lite så var det normal galopp som gällde.
Mötte en "gubbe" med två hundar i skogen. Vi kom i full galopp och skrämde dom nog. Alla fall hundarna som blev skärrade och skällde hela tiden.
FÅr se vad som hinns med och prioriteras imorgon.
Bild från idag, nästan hemma.
Skallepär
Knäpp katt har vi också :-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0