Hoppträning för Frida med en tokstolle till häst

Idag bar det av till Kyrkhult igen.
Idag skulle vi prova vattenmatta samt hoppa en liten bana.
Började med att värma upp henne. Hon höll sig lugn då.
När det var dags att börja trava över lite bommar stimmade hon upp sig. Skulle trava över bommarna på mitten, sen fatta galopp över en bom när vi kom ut på långsidan.
Ja, det tog några oomgångar innan hon begrep att hon skulle vara lugn.
Sen hoppa vi lite olika hinderövningar, teknik för både mig och häst. Balans mm.
Har kommit på det att om jag bara kollar rakt fram när jag hoppar och tänker på sitsen, hälarna djupt ner så blir hoppningen väldigt mycket bättre.
Vi hoppade som sagt lite olika hinder, varvat med Evves utfall. Suck. Men hon skötte sig ändå bra.
Vi avslutade med at hoppa en bana.
Hehe, anridningen mot första hindret blev en katastrof.
Evve visste vad som var på gång och det var ganska "nära" till första hindret så det blev inte så bra. Vi skulle rida an i trav, det blev stopp. Hon var inte beredd på hindret för hon var inte så konsentrerad.
Men sen hoppa hon allt.
Det första hindet ett slags kryss med en bom i mitten. ((hmm, ska försöka rita i paint))
Andridning mot andra hindret som var någon form av oxer, sen en sväng till ett koppelräcke (här i mellan gick hon bäst) sen försöka hålla ett lugnt jämt tempo till en oxer med vattenmatta under (vit vattanmatta).
Ja, red banan några gånger. Mycket att tänka på. Sista omgången satt det rätt bra änåd.
Tror Evve endast gjorde ett "bockhopp" idag. Så himla skööönt att hon äntligen lärt sig.
Hon blev inte trött idag. Inte nåt svett alls.
Hmm, konstnärligt va?
Däremot grusig som bara den så jag spolade av hennes ben innan vi åkte hem.
Syns väldigt otydligt vad jag skrivit..
När jag kom hem var det bara till att kasta sig i dusch, fixa maten (tacopaj) för att sedan bege sig till Tingsryd. Ja gissa vart jag skulle. Ingen kan nog gissa det.
Blev alla fall följande inköpt:
På Stallbacken:
  • 4 st skor st 1 av märket kerkat (stavning)
  • broddlåda
  • gräsbroddar
  • en påse Krafft blå müsly
Hästaffären:
  • En borste till man och svans
  • Ytterligare ett par eskadronboots så jag inte kommer med två olika par på lördag :-) Dessa var dock i st M
Stora Börjes
  • Rött band att fästa i min ninjahästs svans på lördag
  • Deo
  • Lepsyl, tror det var ett hallon och ett bjönbär. Viva ala 90-tal :-)
  • Ett linne från Sisters. Tror det är USA-flaggan och en örn på. Det var snyggt alla fall.
Det var de hele.
Nu e jag på jobbet och segar. Här är oerhört lugnt. Ärligt talat så kan jag inte utföra några sysslor i natt mer än tillsyn. Känns lite märkligt.
Nähäpp.
Film kanske?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0